Mój Prąd – jak wypełnić wniosek ?

Program Mój Prąd jest w tej chwili najpopularniejszym systemem dopłat do fotowoltaiki. Sukces programu przekłada się na ilość zamontowanych instalacji fotowoltaicznych. Od kiedy Mój Prąd zapewnia dopłatę w wysokości 5 000 zł do instalacji, powstało w Polsce ponad pół miliona instalacji fotowoltaicznych. Nic więc dziwnego, że rośnie zainteresowanie informacjami jak wypełnić wniosek Mój Prąd.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie Mój Prąd?

Właściciel instalacji fotowoltaicznej może złożyć wniosek osobiście przez Internet lub zlecić to specjalistom z firmy która zajmowała się montażem fotowoltaiki.

Gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie fotowoltaiki?

Wnioski o dofinansowanie fotowoltaiki można składa wyłącznie drogą elektroniczną, korzystając z przeznaczonego do tego portalu internetowego https://mojprad.gov.pl/.

Do złożenia wniosku konieczny jest jeden z dwóch sposobów autoryzacji:

Jakie dokumenty są potrzebne do złożenia wniosku o Mój Prąd?

Do złożenia wniosku o dotację Mój Prąd potrzebne są następujące dokumenty”

  • Kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej.
  • Dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie (w przypadku płatności gotówką) – najlepiej jeśli faktura jest wystawiona na osobę która podpisała umowę kompleksową z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej
  • Zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy
  • Numer umowy kompleksowej ze sprzedawcą energii.

Aby uniknąć kilkukrotnego logowania do systemu oraz wyeliminować możliwość pomyłki, najlepiej przygotować wcześniej wszystkie dokumenty.